2012. február 9., csütörtök

Útravaló versbe rántva


Utat járok, könnyű lábbal, port kavaró gyors vágtával.
Megballagom ezt a földet.
Nincs személyem, nevem senki, mit törekszem ezt feledni?
Gondolatok meggyötörnek, oda raknak, ide teszek,
 hol az égre, hol a földre.
Kincs vagyok a koldusoknak, nincs a szánni valóknak.
Hova megyek, honnan jöttem,
szerződésem hol kötöttem?
Szerződésem boldog átok, felfakadva mást kiáltok.
Minden szóban minden percem, hol eladom, hol megveszem.
Nincsen új a napom alatt.
Vaj vagyok, vagy csak egy falat
isten nagy-nagy kenyeréből?
Hol megrágnak, hol kiköpnek,
meseként a bölcs jövőnek.
Vágyaimat koronázom, hol leveszem....
 Hol szétvágom kötelékét a jelennek.
Bágyadtságomon keresztül jár a húzat.
Kik bemennek, kik kijönnek.
Napjaimnak vérző szárnyát csapkodja a nyers szókimondó beszéd.
Élet vagyok, mellé nézek, élet leszek, hát henyélek.
Három szenthez imával járok, csukott szájammal kiálltok.
Kik vagyok és miért éltem? Csak a zsebeimet féltem...
A szívembe csúsztatom megfáradt, porló tudatom.
Hentes dallam étel ízén, átkísérem Léthé vízén.
Lecsusszant a hús a torkán, szentes oltárt képzelt hozzám.
Jó vagyok ma, bágyadt csendben kést döfök az asztalrésbe.
Könnyeimet követelem, mások füstölgéseit lenyelem.
Hiánylány vagyok a sorban, barna hajam festék nyomban.
Nem tűröm ha szólnak, elfordulok ha nem szólnak.
Jobb ha nem is beszélek ezekről a rusnya nem nézős percekről.
Eltekergek, gondolatokat enyelgek.
Vágyom magam kútját kertjét, tekergő fuszulykáját.
Lenyelem a nyalás falást, rajta isten lelke benne.
Hol vagyok, ha majd nem leszek, feltettem a kéréseket.
Nincsen kérdőjel a végén, visszajönnék Léthé vízén.
Magány nincsen csak gyáva láb meglépni a lélekhatárt.
Ha kimegyek, én jövök be, magam vagyok a szemembe.
Hol lehetnék, mindig vagyok, rám szálltak már az angyalok.
Autónkat tolják velünk, szemezgetik kása szemünk,
jót nevetnek karácsonykor, mosolyom fut le az arcukról.
Betegségem könnycsepp arcán megértésük a szivárvány,
együtt jöttünk, együtt megyünk.
A szemét ott marad az utakon. Felszedném.
Hol vagyunk már, mihez képest?
Békakurutty magán számot dühöngnek a sovány lányok.
Leány voltam mikor írtam, asszony szívem végigsírtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése